Hektiske dager.

Her går det unna om dagen. Alt som skal gjøres tar så lang tid og tiden går så alfor fort. Vesla har sprekt den ene kloa si på langs så derfor har vi stått over ridehustreninga i det siste. Ikke bra med hestemøkk inni der.

Lørdag gikk vi tur i skogen og Vesla fikk et spor med 2 vinkler og 5 pinner. Liggetid 1 time. Ho gikk et ganske bra spor og fant 4 pinner. Jeg syns ho er flink. Resta av lørdagen gikk med til å kjøpegulv og besøke mine foreldre mens lillebror redda bildene mine ut av den dæve pc`n.

 

 

Flinke jenta mi

 

 

 

Søndag måtte jeg igjen ta turen til foreldrene mine for jeg greide å glemme veska mi hos dem. På vei bort stoppa jeg på et jorde og la et spor til Vesla. Ca.300 meter med 2 vinkler og 4 pinner. Det fikk ligge en times tid til vi kom tilbake. Ho var kjempeflink og fant alle 4 pinnene.

Så gikk jeg tur med begge jentene på Vetatoppen og drista meg til en sti i skogen som jeg ikke hadde gått før. Tenkte bare jeg skulle snu og gå tilbake samme vei når jeg hadde gått langt nok. Men det var ikke så lett så jeg greide å gå meg bort. Jeg ble litt engstlig med det samme men så horte jeg bil og gikk i den retningen. Dermed fant jeg tilbake men kom ut på et helt annet sted enn forventet. Ellers fikk jeg mala litt dørkarmer.

 

 

Flinke Vesla

 

 

 

Mandag gikk nesten hele dagen med til shopping og andre nødvendige ting. Fikk også levert datan til diagnotisering. Den skulle bli ferdig på noen timer og jeg skulle få beskjed og har enda ikke hørt noe. Kjøleskapet kom ikke på mandag og det skulle undersøkes og jeg skulle få telefor så fort de viste noe. Den telefonen har jeg heller ikke fått. Spørs om ikke jeg drar en tur i Elkjøp i dag igjen.

Vesla fikk et litt vanskligere spor med flere vinkler. Jeg husket ikke hvor vinklene var og måtte stole 100% på ho. Og jeg må si jeg er fornøyd med 4 av 6 pinner. Ho er ikke det samme sportalentet som Snuppa men kan sikkert bli ganske flink med mye trening. Så fikk ho litt fri ved fot med sitt, dekk og stå.

Begge fikk tur ved vollæne og Snuppa var ulydig og lekte vannapporterende fuglehund. Men heldigvis er fuglene mye kjappere enn ho i vannet.

 

 

Rampejenta

 

 

 

I går ble det også tur i skogen og Vesla fikk spor. Jeg vet ikke så mye om sporforhold men regner med at forholdet i går var litt vanskelig. Jeg gikk ut sporet i rimet gress og når vi kom tilbake for å gå det så hadde rimet smelta. Vesla slet mere enn noen gang før så da regner jeg med at forholda var vanskelig. Men ho gikk da litt spor og fant noen pinner etter mye styr rundt omkring.

 

 

Belønning må selvfølgelig flinke jenter ha.

 

 

 

Jeg fikk også malt noen dørkarmer i går og endelig fikk vi begynt å legge gulv. Vi hold på et par timer så dro kællen på fotballtrening. Vi fikk lagt seks rader. Og utålmodeig som jeg er så fortsatte jeg et par timer til og fikk lagt 5 rader til. Jeg må nok bare vær tålmodig for dett kommer til å ta tid uansett. Vi har nemlig en vegg med høye skap som skal tømmes og flyttes før jeg får mala veggen der. Og det skal gjøres før vi legger det nye gulvet der. Ting tar tid rett og slett. Bare å venne seg til det. Og i dag har jeg ca.100 ting som skal gjøres utenom og en del telefoner som må tas.

 

Sånn blir gulvet

 

 

 

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

6 svar til Hektiske dager.

  1. He, he kunne like godt vært meg. Jeg heller eier ikke retningsans.
    Gulvet var dritlekkert !!! Tenker du gleder deg til å få det ferdig ja. Kjenner jeg deg rett kommer det vel bilder senere i dag eller i morgen av ferdig resultat he, he.

    • Ikke jeg heller. 😉
      Tar nok litt tid før vi blir ferdig, men jeg har lagt så langt det går i dag. Vi har nemlig 3 høye skap med glassdører som vi må tømme og flytte først. Og så må veggen bak males med 2 strøk før gulvet kan legges på resten. Så ting tar tid. Men nå er jeg så sliten at jeg kunne trenge å hvile meg litt. 🙂

  2. Evy sier:

    Og derfor kan ikke jeg gå spor 😛

  3. getweiler sier:

    Hehe 🙂 flere som ikke går spor av en grunn…

    Gulvet ble kjempe fint Nina,gleder meg til å se fortsettelsen 😀

Legg igjen en kommentar