Lengter etter vår.

Torsdag formiddag var vi igjen på Begby IL og trena sammen med gode venner. Fremdeles er det kaldt og meget hardt i bakken så det blir som å trene på betong. Derfor blir det mest øvelser uten fart.

Jeg trener heller ikke neddekk når det er såpass hardt i bakken. Jeg vil ikke ødelegge klaskedekken til jentene mine, noe som fort kan skje om de slår seg i albuene noen ganger.

Det er mye og tenke på og mye og ta hensyn til vist en ikke skal ødelegge for seg selv. Det er veldig fort gjort å ødelegge ting som man har brukt mye tid på og få bra så det gjelder å bruke hue.

Men det ser da ut som vi har nok annet og trene på så det er ingen grunn til å la være å trene. Til og med Pontus fikk trene littegranne. Han har heller ikke noe imot noen godbiter.

På kvelden fikk alle tre en tur på jordet og langs veien.

Fredag ble det tur i Dahlskogen på alle tre både morgen og kveld for da hadde jeg litt dårlig tid. Bortsett fra at jeg måtte en tur på biltilsynet for sønnen min, så var det den vanlige fredagsrengjøringa + handle mat +++.

Pontus leverte jeg i halv eleve tiden i går kveld så nå er det bare jentene mine her igjen.

I formiddag dro jeg opp på Evenrød for å trene. Jeg regnet med at det var noen der og det hadde jeg helt rett i. Koslig med litt selskap vet dere. Der oppe var det bedre forhold på banen enn jeg trodde. Det var godt med myk og fin sand så jeg fikk til og med trena litt fart og hopp. Begge jentene fikk hver sin økt og til slutt hjalp jeg Bjarne litt.

På vei hjem stoppa jeg ved rundkjøringa og gikk en liten tur på løkka med hundene. Det var tydligvis mye interessangt under snøen. Begge gravde og kjørte trynet ned i snøen.

Og det var helt tydlig at Vesla spiste noe ho fant under der. Men etter lukta på fisene hennes å bedømme så vil jeg helst ikke vite hva det var ho spiste. ÆRSJ!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

8 svar til Lengter etter vår.

  1. Lisbeth sier:

    Skjønner godt at du lengter etter våren. Det er ganske så deilig å går tur å kjenne sola varme i ansiktet.
    Ser ut som Vesla fant noe skikkelig spennende !!! Hele hodet under snøen jo he, he.

    • Ja vinteren blir altfor lang når den starter først i november og varer til mars syns jeg. Altfor lang. 😉
      Tviler ikke på at det er deilig Lisbeth. 🙂
      Ærsj, ja. Ho kosa seg med et eller annet som jeg ikke vil vite hva er. Tenk at sånne søte jenter kan være så jævla grisete. 🙂

  2. Evy sier:

    Hællemåne, det ser ut til at Vesla har mista huet 😉 Tinto vil også jakte under snøen, regner med at det er mus han vil ha (oopss).. Han sier Ja når jeg spør 😀
    Prekæs!

  3. Elisabeth sier:

    Jeg vil og ha VÅR ;o) masse gress og sol,ihvertfall pent vær ;o) best å passe seg for hva man trener på ja…kan fort bli vegringer og lite motivasjon og det er jo ikke det vi vil ha 😀 Synd du ikke kommer i morgen,hadde vært koselig å se deg igjen ;o)

    • Ja vår hadde virkelig smakt nå. 🙂
      Trening skal være dritkult og jeg vil ikke gjøre noe for å ødlegge det. Trener ikke fellesdekk i snø heller jeg. 😉
      Vi sees nok til våren tenker jeg. 🙂

  4. Line sier:

    Så flinke dere er til å trene i kulda! :o) Jeg kvier meg bare til å gå fra utgangsdøra til bilen jeg…hihihihi… Jeg satser på at jeg får overskudd til å trene litt med de tålmodige vofsene her etter hvert ;o) Ja, det er mye man skal tenke over så man ikke ødelegger for seg selv i treningen. Vesla stod (for oss i kjent stil) ser jeg…hihihi…Spacy har hodet mer under bakken enn over på turene…hihihi….Enig med deg, det er godt å ikke vite hva de har funnet når man kjenner hva som kommer ut igjen…hihihi…. Spacy har det med å kaste opp også hun da etter et slikt «mellommåltid» ;o)

    • Ja her benytter vi hver sjangs til å trene. Har ofte vært både for kaldt og for glatt i vinter. 😉
      Jada og Vesla spiser mye kvalmt, det kan jeg love deg. Bærsj er vel en av favorittene. Jammen er dem søte. 🙂
      Jeg får bare prise meg lykkelig over at ho ikke spyr den møka utover gulvene hjemme jeg da. Hehehe!

Legg igjen en kommentar